MARJON MINTEN VAN DE SEIZOENEN
De social media van zorgaanbieder De Seizoenen, worden verzorgd door begeleiders in het veld. Om de fijne kneepjes van hun gloednieuwe vak te leren, volgden zij een cursus Social Media en Helder Schrijven.
EXTRA HANDJES
Communicatieadviseur van De Seizoenen, Marjon Minten, vertelt: “Voorheen was ik in mijn eentje verantwoordelijk voor de communicatie. Dat was nogal veel en daarnaast hoorde ik ook steeds meer geluiden van begeleiders die mij graag wilden ondersteunen in de social media. Dat leek me een heel goed idee, want wie weet er nu beter wat er op onze locaties speelt dan de mensen in het veld?”
Om te zorgen dat de social mediakanalen van De Seizoenen uniform blijven, kwamen de influencers in de dop eerst bij Letterdesk op stoomcursus. “We kregen een op maat gemaakte training die op al onze specifieke wensen aansloot”, zegt Marjon. “In de voorbereiding stelde Els mij de juiste vragen, waardoor ze precies wist waar wij behoefte aan hadden. Ik had er gelijk vertrouwen in!”
NIEUWE INZICHTEN IN EEN PRETTIGE OMGEVING
We gaven de cursus in een grote ruimte in de Splendorfabriek in Nijmegen. “Het was heel fijn dat Letterdesk een locatie regelde, waardoor ons hele team mee kon doen. En de inhoud van de training was uitstekend”, vertelt Marjon. “Els en Alon gaven leuke voorbeelden uit de praktijk. Dit gaf ons nieuwe inzichten zonder dat onze eigen fouten benadrukt werden. Op die manier was er een veilige en prettige werksfeer waarin iedereen zich geroepen voelde om actief mee te doen.”
Ook prijst Marjon de balans tussen theorie en praktijk: “We kregen eerst de basis uitgelegd met leuke quizjes tussendoor. Gedurende de dag werd het steeds interactiever en mochten we aan de slag met proefopdrachten. We hebben zelfs direct een social mediapost geschreven over de workshop. Dit en het naslagwerk dat we ontvingen, maakte dat we eenmaal terug op locatie direct aan de slag konden.”
EEN IDEAAL TEAMUITJE
Volgens Marjon is een workshop van Letterdesk de perfecte combinatie tussen leuk en leerzaam. “Het is fijn om op een laagdrempelige manier met je team nieuwe dingen te leren. Natuurlijk is niet iedereen na een dag studeren gelijk expert, maar elke medewerker heeft nu een mooie basis waar we samen verder aan kunnen werken. En mochten we bij de herhaling of verdieping nog hulp nodig hebben, schakelen we zeker Letterdesk weer in!”