Win van de prullenbak met je persoonlijke nieuwsbrief
Win van de prullenbak met je persoonlijke nieuwsbrief
Leestijd 3 minuten
Geschreven door Emmy
Leestijd 3 minuten
Geschreven door Frederique
De beste manier om in contact te blijven met je (potentiële) klanten, is om een nieuwsbrief te versturen. Maar hoe spring je eruit tussen al die andere nieuwsbrieven die je om de oren vliegen en vaak direct in de prullenbak belanden? En wat moet je er nou écht in zetten? We vertellen je hoe je van de prullenbak wint met een persoonlijke nieuwsbrief.
Persoonlijke taal
We schreven eerder al over wat een e-mailnieuwsbrief jou oplevert, maar wat moet je eigenlijk in die nieuwsbrief zetten? Het allerbelangrijkste doel van een nieuwsbrief is dat je laat zien wie jij bent en waar je voor staat. Door een persoonlijk inkijkje te geven, leren je klanten je beter kennen.
Gebruik vooral ook je eigen persoonlijke taal. Maak je altijd veel woordgrappen? Gebruik ze dan ook af en toe in je nieuwsbrief. Hoe beter je klanten jou kennen en een connectie met je voelen, hoe groter de kans dat ze je vertrouwen en jouw diensten willen gebruiken. Want van wie neem je liever advies aan: iemand die alleen vertelt wat die te bieden heeft of iemand waarvan het voelt alsof je die kent en vertrouwt?
Mand
Vertel in je persoonlijke nieuwsbrief niet allemaal onnodige informatie over wandelingen met je hond of zomertripjes met de partner. Los van het feit dat een foto van je hond of kat onwijs goed zou scoren in een nieuwsbrief, haken lezers juist sneller af.
Schrijf over jezelf, maar hou het relevant en kort. Vertel dus juist over je persoonlijke werkgerelateerde ervaringen. Hoe heb je het bedrijf opgericht? Wat was je leukste mijlpaal? Wat maakt je werk zo leuk voor jou? Om je lezers bij de les te houden is het belangrijk om zo mand-mogelijk te schrijven. Oftewel: schrijf geen lange zinnen met dertig bijzinnen en onnodige informatie. Wees kort en krachtig.
Kijkje achter de schermen
Een kijkje achter de schermen scoort ook enorm goed in een persoonlijke nieuwsbrief. Heb je net een leuke klant geholpen die enorm enthousiast over je is? Deel die ervaring en vertel hoe jij tot je eindproduct gekomen bent. Door concreet te laten zien met wat voor klanten je werkt en de band die je met hen hebt, is het duidelijker welke producten je levert en wat jij persoonlijk te bieden hebt.
Naast je klanten, is team is natuurlijk ook heel belangrijk. Laat je nieuwsbrieflezers eens zien hoe jullie samenwerken! Plan je altijd leuke creatieve brainstormsessies of zet je groot in op teambuilding waardoor je nóg beter samenwerkt? Laat in je persoonlijke nieuwsbrief zien wat jullie tot een superteam maakt en hoe dit invloed heeft op de kwaliteit van je producten. Zo vinden je (potentiële) klanten je sympathieker én raken ze meer vertrouwd met jou en je team. Win-win!
Onderwerpregel
Een goede inhoud van je persoonlijke nieuwsbrief is natuurlijk superfijn, maar hoe win je nou meteen van die prullenbakknop? Het antwoord is heel simpel: schrijf een goede onderwerpregel. Het merendeel van de lezers verwijdert nieuwsbrieven namelijk al als de onderwerpregel niet aanspreekt. Schrijf dus niet ‘Nieuwsbrief februari: schrijftips’, maar ‘De beste schrijftips van februari op een rij’. Zorg dat de onderwerpregel duidelijk is en de lezer nieuwsgierig maakt. En wil je echt winnen van de prullenbak? Gooi dan een beetje zelfspot in je onderwerpregel. Humor geeft mensen een positief gevoel en triggert ze om verder te lezen.
Meer schrijftips?
We helpen je natuurlijk graag bij het opstellen van een catchy nieuwsbrief. Klinkt dat als muziek in je oren? Neem dan contact met ons op!
Wil je meer van dit soort schrijftips in je inbox? Schrijf je dan vooral in voor onze eigen nieuwsbrief en doe er je voordeel mee! 😉