E-book: alles wat je moet weten voor je eerste blog
E-book: alles wat je moet weten voor je eerste blog
Leestijd 6 minuten
Geschreven door Els
Leestijd 6 minuten
Geschreven door Alon
Je twijfelt of je voor jouw bedrijf of organisatie zal gaan bloggen. En hoe pak je dat aan, een eigen blog? In ons derde gratis e-book ‘Alles wat je moet weten voor je eerste blog’ leggen we uit wat bloggen doet voor je omzet en geven we praktische tips over wat je moet weten nog vóór je je eerste blog gaat schrijven. In deze blogpost krijg je alvast een voorproefje.
Meteen naar ons e-book? Scroll omlaag!
Dit betekent bloggen voor je omzet
Ondernemers laten zich in beslissingen vaak leiden door potentieel resultaat: stijgt mijn omzet door deze actie? Voor bloggen is die ‘return on investment’ lastig aan te tonen. Er zijn weinig bedrijven die direct meer verkopen door een blog. Maar indirect is er wel van alles te meten. Er zijn vier manieren waarop bloggen je omzet kan verhogen:
- Je krijgt een band met je doelgroep
Meer bezoekers op je site, een vertrouwensband met je ideale klant en een groter netwerk: dat doet bloggen voor je. - Je onderscheidt je van concurrenten
Want je laat steeds weer zien wie je bent, wat je doet en waarom je het doet. Je krijgt een gezicht. - Je bent zichtbaarder
En dus ook vindbaarder op Google. - Je geeft een boost aan je marketing
Je kans op free publicity neemt toe. Mensen weten beter wat je allemaal aanbiedt en er komt meer activiteit op je saleskanalen.
En bloggen is ook goed voor je organisatie: je wordt er slimmer van en je werknemers ook. Het is goed voor je employer branding en voor je interne communicatie.
En dan? Een praktisch stappenplan
In ons e-book krijg je praktische uitleg over belangrijke keuzes voor je blog. Bedenk bijvoorbeeld van tevoren voor wie je gaat schrijven. Dit heeft ook invloed op waar, hoe vaak en waarover je gaat bloggen. Welke toon past bij je doelgroep, welke vragen hebben zij? Wat wil je bereiken? En ga je alles alleen doen of schakel je een team of hulp van buitenaf in? Heb je al nagedacht over SEO, het design en de promotie van je artikelen? En hou je de statistieken in de gaten? Wat doe je met een negatieve reactie?
Onderwerpen voor je blogs zijn er in de eerste maanden waarschijnlijk in overvloed. Gaandeweg wordt het altijd lastiger om frisse ideeën te verzinnen. Een contentplanning en brainstorms zijn hiervoor goede tools. Want laten we eerlijk zijn: een blog kan nog zo goed opgezet, gepland, bedacht en vormgegeven zijn, uiteindelijk gaat het om de kern. Een goed verhaal.
Download het e-book voor een succesvol blog
Wil je nog veel meer weten over het opzetten van een succesvol blog? In ons derde e-book geven we je alle tips en trucs. Daarnaast willen we je ook graag aan het denken zetten: waarover schrijf je en waarom? We werken samen toe naar een blog met Een Goed Verhaal.